Wij vertellen verhalen. Dat doen we al vanaf dat we kind zijn. Want hoe kun je ook anders als ze zo voor het oprapen liggen? We vonden ze overal, in een oogopslag, onder een lantaarnpaal of achter een wolk, hoog in de lucht. En tijdens dat oprapen van al die verhalen maakten we een dansje. Met muziek erbij, want dat vertelt zo lekker.

Dat deden we en dat doen we, meer en meer. Ook nu we geen kind meer zijn, maar een heuse stichting. Onze verhalen zijn voorstellingen geworden die we elk jaar aan duizenden kinderen, jongeren én andere mensen laten zien.

De stichting bestaat sinds Céline Procureur en Nina Ruge hun diploma ophaalden bij de Fontys Dansacademie in Tilburg. Inmiddels hebben velen gedanst en gewerkt aan de opvolgers van T®ANZ*FUZION (2005), de eerste voorstelling van Tranz. Maar altijd volgens hetzelfde recept: een goed verhaal zoekt nieuwe paden.

Tranz vertelt door luchtacrobatiek, breakdance, poi, theater, videoprojectie en vooral dans, veel dans. Het belangrijkste doel van elke voorstelling: een glimlach van oor tot oor. En een pluis stof, stof om over na te denken.

Dit jaar presenteren we, met enorm veel trots: IK ZIE JE, een verhaal over twee vrienden die elkaar kwijtraken in het oerwoud dat communicatie heet. Of, zo kun je het ook zeggen, waar is wij tussen alle iPads, iMacs en iPhones?

En of ze elkaar weer op het spoor komen? Dat is de grote verassing van seizoen 2018-2019.